Google Analytics 4: Een beter inzicht
Google analytics 4 biedt talloze voordelen ten opzichte van de vorige versie. Zo worden gegevens nu op basis van een serie events bekeken, waardoor data nog betrouwbaarder wordt. Bovendien worden ‘missende’ gegevens aangevuld met machine learning en kunnen er prognoses gemaakt worden. Daarnaast biedt Google Analytics 4 een overzichtelijkere interface en meer parameters, waardoor data op een nauwkeurigere manier wordt geanalyseerd.
Een ander belangrijk voordeel van Google Analytics 4 is dat het event-driven is in plaats van session-based. Dit betekent dat de nadruk nu ligt op interacties op de website, waardoor de customer journey nog beter in kaart kan worden gebracht. Zelfs zonder cookies kun je de customer journey van de bezoekers van je website in beeld krijgen.
De gebruikersvriendelijkheid van Google Analytics 4
Een belangrijk aspect van Google Analytics 4 is ook dat het gebruiksvriendelijker is geworden. Het instellen van een account vraagt minder vakkennis en er zijn minder rapporten dan voorheen (van 150 naar 30). De rapporten die er zijn, zijn echter uitgebreider en beter gevisualiseerd, waardoor je snel een korte analyse kunt maken. En als je gedetailleerdere data wilt inzien, kun je gemakkelijk doorklikken.
Als marketing bureau zijn we erg enthousiast over de mogelijkheden die Google Analytics 4 biedt. Het is een krachtige tool die ons nog beter in staat stelt om marketinginspanningen van onze klanten te analyseren en te optimaliseren. We raden onze klanten dan ook sterk aan om over te stappen op Google Analytics 4.
Overstappen op Google analytics 4
Overstappen op Google Analytics 4 hoeft niet moeilijk te zijn. Het is mogelijk om zowel de oude als de nieuwe versie van Google Analytics naast elkaar te gebruiken en op elk moment over te stappen. Het is wel belangrijk om de data van vandaag binnen te halen, omdat het niet mogelijk is om de data van Universal Analytics over te zetten naar Google Analytics 4.
Kunnen wij helpen?
Als marketing bureau hebben we veel ervaring met Google Analytics en weten we hoe we de tool optimaal kunnen gebruiken voor onze klanten. Wil je meer weten over hoe we Google Analytics 4 kunnen inzetten om jouw marketinginspanningen te verbeteren? Neem dan contact met ons op en we vertellen je graag meer.